1384738417
(Joyce畫畫課做的卡片)

女兒在學校做一張卡片,裡面有一張「我的媽媽」的填空題。當媽的我讀完後,感動之餘也有些小小感想,內容如下:
My mother taught me to ride a tricle. (那可是好久以前的事了,還記得?)
My mother always says eat your dinner. (哈哈,沒錯,誰叫妳吃飯吃這麼慢)
My mother never eats ice cream. (沒辦法,會拉肚子啊)
My mother makes dinner. (不只吧,天天照三餐煮耶)
My mother looks great in dresses. (呵呵,亮相機會不多喔)
My mother thinks I am pretty. (對啊,妳是我的漂亮寶貝)
My mother’s favorite food is mushroom. (嗯,這比較複雜一點。應該是她很討厭吃香菇,我就常鼓勵她說香菇很好吃,真是個美麗的誤會啊)
My mother is crazy over food. (我有這麼愛吃嗎,而且妳的答案怎麼沒事都會牽扯到吃的呢?)
I am so glad my mother helps me. (知道就好!)
My mother helps homework. (所以作業的成績都很好囉)
My mother always goes work. (辛苦的媽)
My mother looks great. (我不介意妳用其他的字眼像beautiful, pretty或是young)
My mother is wonderful. (同上)
My mother goes with me.
(乖女兒,馬麻帶著妳,每個地方都變好玩呢!)

看完這無厘頭的問答,最後也恭祝所有的媽媽們母親節快樂!當然,我最愛的媽媽,我祝您永遠平安喜樂,健康美麗!
arrow
arrow
    全站熱搜

    Annie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()